logo

Orlicko-bystřický horský bike

Tato trasa zaujme zkušené bikery na horských kolech. V Polsku vás zavede do divoké panenské přírody Bystřických hor, kde se lze orientovat jen podle GPS v husté síti více či méně neznačených terénních cest. V Orlickém Záhoří/Mostowicích přejedete most a vydáte se doleva. Po necelých 300 metrech odbočíte mezi domy doprava na polní cestu a dále pokračujete po červeně značené trase. Překonáte říčku Bystrzici Klodskou a čeká vás náročné stoupání na Fort Wilhelma. Vydáte se ve směru hřebene Bystřických hor k SZ, skalnatý hřeben s nejvyšším vrcholem Lomnicka Równia (890 m n. m.) budete mít po pravé ruce. Po přibližně 18 km se napojíte na zeleně značenou cestu, která vás dovede až k rašeliništnímu prameništi Divoké Orlice s malou rozhlednou. Po prohlídce tohoto kouzelného místa se kousek vrátíte na místo zvané Pod Bieścem a pojedete po modré směrem na Duszniki-Zdrój. V osadě Podgórze se vydáte prudkým stoupáním serpentinami po silnici k hraničnímu přechodu Čihalka. Pokračujete po české straně, kde již je mnohem snazší orientace a také méně náročný terén s jízdou pouze po cykloturisticky vyznačených trasách nejhezčími partiemi Orlických hor. Pojedete pod západním hřebenem úboční cyklotrasou č. 4071 přes turistickou chatu Čihalka, pod pralesem Bukačka, pod Sedloňovským vrchem, přes Šerlišský Mlýn na Šerlich s turistickou Masarykovou chatou.
Vracet se budete hřebenovou Jiráskovou cestou (červená cyklotrasa 4071) přes nejvyšší vrchol Orlických hor Velkou Deštnou (1 115 m n. m.), Pod Homolí na Pěticestí. Dále vás čeká již jen sjezd po zelené cyklotrase č. 4307 zpět do Orlického Záhoří.